Het gemeentehuis is helemaal veranderd. Daarom geven we u hieronder informatie hoe u in contact komt met de gemeente. Ook vertellen we hoe u uw weg vindt in het nieuwe gemeentehuis.
Contact met de gemeente
Contact opnemen met de gemeente is heel eenvoudig. Alle gemeentelijke diensten (zoals burgerzaken, WMO of het Centrum voor Jeugd en Gezin) bevinden zich in het nieuwe gemeentehuis en zijn onder 1 telefoonnummer te bereiken. Dit nummer is 0571-27 99 11. Als u dit nummer kiest, hoort u een kort keuzemenu. Voor vragen over maatschappelijke ondersteuning (bijvoorbeeld WMO, Werk & Inkomen en Centrum voor Jeugd en Gezin) kiest u een 1. Voor alle andere vragen blijft u aan de lijn. U wordt dan te woord gestaan door een medewerker van het Klant Contact Centrum. In het nieuwe gemeentehuis blijven we werken op afspraak. Zo weet u precies wanneer u aan de beurt bent en hoeft u niet te wachten. U maakt een afspraak via de website www.voorst.nl of door te bellen met 0571-27 99 11.
Een afspraak bij de gemeente
Heeft u een afspraak gemaakt bij de gemeente? Dan ontvangt u een email met de afspraakbevestiging. Het is handig als u deze bij zich heeft, op uw mobiele telefoon of uitgeprint als u naar ons toekomt. In deze mail staat ook wat u mee moet nemen voor uw afspraak. De entree van het nieuwe gemeentehuis is niet te missen – aan de voorkant van het gemeentehuis! U loopt door de schuifdeuren en komt zo in de ontvangsthal. In deze ontvangsthal ziet u aan uw linkerkant de klantzuil en iets verderop het servicepunt. Op de emailbevestiging van uw afspraak staat een QR code, hiermee meldt u zich aan bij de zuil. Dit kan ook met uw geboortedatum. Lukt dit niet, heeft u geen email ontvangen of bent u deze vergeten? Dan bent u welkom bij het servicepunt. Wij helpen u daar verder. Nadat u zich heeft gemeld bij de zuil of het servicepunt, kan het zijn dat u een bon uit de zuil mee moet nemen. Hierop staat uw volgnummer. Hierna neemt u plaats op het inwonersplein, ook aan uw linkerhand. Hier wacht u tot u wordt opgeroepen voor uw afspraak. U mag altijd een kopje koffie of thee pakken uit de automaat in de wachtruimte. De volgnummers zijn te zien op schermen in de wachtruimte. De nummers van de balies vindt u aangegeven bij de balies. Bent u aan de beurt? Dan ziet u uw volgnummer en het nummer van de balie waar u zich mag melden groot in beeld. Bij de balie met het aangegeven nummer helpt een van onze medewerkers u verder. Heeft u zich aangemeld en geen bon ontvangen? Dan wordt u door een van onze medewerkers opgehaald voor uw afspraak.
De openingstijden van de gemeente zijn hetzelfde als nu:
- Telefonische bereikbaarheid:
Klant Contact Centrum: maandag t/m donderdag van 8.30-17.00 uur, op vrijdag tot 14.00 uur.
Maatschappelijke ondersteuning: maandag t/m vrijdag van 8.30-12.30 uur. Na deze tijd wordt u te woord gestaan door een medewerker van het algemene Klant Contact Centrum. - Burgerzaken:
Op afspraak geopend van maandag t/m vrijdag van 8.30-14.00 uur.
Op maandagavond van 17.00-20.00 uur. - Afhalen documenten:
Op afspraak bij het servicepunt van maandag t/m donderdag van 8.30-17.00 uur en op vrijdag tot 14.00 uur. Op maandagavond van 17.00-20.00 uur.
In het gemeentehuis vindt u ook de politiepost en het consultatiebureau. Beide werken op afspraak en zijn er niet iedere dag.
Officiële opening: kom kijken!
Bent u nieuwsgierig geworden en wilt u een kijkje komen nemen in het gemeentehuis? Dat kan! Op 17 juni om 15.00 uur vindt de officiële opening plaats. De inloop is vanaf 14.45 uur. U bent van harte welkom!