Organisaties die hiervoor in aanmerking komen kunnen digitaal via voorst.nl/bijdragectb hun aanvraag indienen.
Veel waardering voor ieders inzet
Het ministerie van Justitie en Veiligheid heeft financiële middelen ter beschikking gesteld aan alle gemeenten om de controle op coronatoegangsbewijzen te ondersteunen. Gemeente Voorst stelt dit bedrag beschikbaar aan organisaties. Burgemeester Renske Helmer-Englebert: “Er wordt veel gevraagd van de horeca en van locaties waar het verenigingsleven actief is. Ondernemers en beheerders nemen elke keer weer hun verantwoordelijkheid en dat is niet altijd even makkelijk in deze onzekere tijd. Daar heb ik veel waardering voor. Met deze vergoeding willen we hen ondersteunen in de extra onvoorziene kosten die zij moeten maken. Ik roep inwoners en bezoekers op om de coronamaatregelen bij de verschillende organisaties te respecteren. We moeten er samen de schouders onder zetten en elkaar zoveel mogelijk helpen bij het naleven van de coronaregels.”
Vergoeding voor personele en/of materiële kosten
Maakt u als organisatie personele of materiële kosten die verband houden met de controle op de naleving van het coronatoegangsbewijs, in de periode van 22 september tot en met 31 december 2021? Vraag dan voor 30 december 2021 via voorst.nl/bijdragectb een tegemoetkoming in de kosten aan. Via de regeling vergoedt de gemeente kosten voor de inzet van mensen die coronatoegangsbewijzen controleren. Daarnaast vergoeden we ook materiële kosten die de controle van het coronatoegangsbewijs vergemakkelijken, zoals de aanschaf van een telefoon of tablet voor het controleren van de QR-code.
Vragen?
Kijk op voorst.nl/bijdragectb voor meer informatie over de tegemoetkoming. Heeft u vragen? Neem gerust contact op met Shavonne Korlaar, medewerker recreatie & toerisme, s.korlaar@voorst.nl / 0571-279326 of Chris Frencken, coördinator maatschappelijke initiatieven, c.frencken@voorst.nl / 0571-279268.